Balten Seijin の今日のひとこと

いくつかの霊想書の中からその日のお気に入りを載せます

主の手に握られた5つのパンと2匹の魚

 イエスはまた彼らに言われた、「安かれ。父がわたしをおつかわしになったように、わたしもまたあなたがたをつかわす」。(ヨハネ20:21)

 良い羊飼いである方は、羊たちについてくるように命じます。キリストに従うとは、心と生涯のすべてをささげる誓約をすることです。すなわちイエスは、イエスを私たちの人生の指導者、また主人とすべきだと語っておられます。そのために私たちはきよい心を持たねばなりません。人間には自分の人生は自分で管理したいという欲求があります。だから自分に関する支配権を手放すことには大きなためらいがあるのです。というのも予期しない要求や不愉快な事柄に直面する可能性があるからです。しかし人生を動かすハンドルから手を離し、自分に関わる権利を放棄して、イエスに完全な支配権をゆだねるまでは、私たちは決して安全ではありません。

 イエスがご自身の望まれるように自由に私たちを用いる権利を得られるなら、その時、私たちの生涯には驚くべき奇蹟が起こるはずです。ちょうど主が五つのパンと二匹の魚を割いて大群衆に分け与えられたように、私たちの生涯も用いられます。イエスがご自分の羊のためにいのちを投げ出されたように、私たちも生きたいと思います。

 すべての人にイエスが「わたしについて来なさい」と語りかける日がやって来ます。生ける供え物となる心備えができているでしょうか。主よ、あなたの喜びとなるように私の考えを根底から変えて、用いてください。私はあなたに自分を注ぎ出します。あなたが私を与えたいと願う人に私は自分を差し出します。私はこの手を自分の生涯から離し、あなたの御手にゆだねます。

 そうするなら新しい世界が広がります。イエスは私たちにその世界を獲得する方法を示してくださいました。御父は御子をそのいのちを犠牲とするために遣わされました。今、御子によって私たちは派遣されようとしています。

 

 Again Jesus said, “Peace be with you! As the Father has sent me, I am sending you.” John 20:21

    The Good Shepherd commands his sheep to follow him! Following Christ is an all-engaging commitment of one’s life and heart. Jesus says that this is how it must be; he must be the leader and controller of one’s life. Therefore, we must have holy hearts. The human desire is to manage our own lives; we are hesitant to release control because we might face unexpected demands or unpleasantness. But we are never safe until we have taken our hands off the control knob and have forfeited our right to ourselves, so that Jesus is in full control.

    If Jesus gains the right to spend us the way he pleases, there will be miracles in our lives. Just as he broke the five loaves and two fish, providing food to the multitude, so there will be fruit in our own lives. We will live as Jesus, who gave up his life for his sheep.

    For every person there comes a day when Jesus says, “Follow me.” Have you come to the place where you are ready to be a living sacrifice? Let Christ spill you, use you, and pour you out in the way he pleases. Let Jesus give you to whom he will. Take your hands off your life, and let him put his hands on your life.

    There is a world out there. Jesus has shown us the way to win it: his Father sent him to lay down his life. Now he is sending you.

 

(エマオの道で デニス・キンロー /This Day With The Master, Dennis Kinlaw )