Balten Seijin の今日のひとこと

いくつかの霊想書の中からその日のお気に入りを載せます

それまでになかった親密さ

 イエスは何を変えたのでしょうか? 神にとっても私たちにとっても、彼はそれまで存在しなかった親密さを可能にしました。旧約聖書では、神聖な契約の箱に触れたイスラエル人は倒れて死んでしまいました。しかし、肉体を取った神の子イエスに触れた人々は癒されて立ち去りました。神の名前の文字を発音したり、綴りさえしようとしないユダヤ人たちに、イエスは神に呼びかける新しい方法、すなわち「アバ」、つまり「パパ」を教えました。イエスにおいて神は近づいたのです。

 

 What difference did Jesus make? Both for God and for us, he made possible an intimacy that had never before existed. In the Old Testament, Israelites who touched the sacred Ark of the Covenant fell down dead; but people who touched Jesus, the Son of God in flesh, came away healed. To Jews who would not pronounce or even spell out the letters in God’s name, Jesus taught a new way of addressing God: Abba, or “Daddy.” In Jesus, God came close.

 

(Grace Notes, Philip Yancey より抜粋 翻訳:Google翻訳➕Balten Seijin)