Balten Seijin の今日のひとこと

いくつかの霊想書の中からその日のお気に入りを載せます

キリストの体(からだ)

 エスが父のもとに昇天された今、私たちはどのようにして神の愛を感じることができるのでしょうか。新約聖書の答えの 1 つは、「キリストの体」という謎めいた言葉を中心にしています。この言葉は 30 回以上使われています。特にパウロは、教会のイメージを要約するものとしてこの言葉を選びました。イエスが去ったとき、彼はその使命を欠点のある不器用な男女に託しました。彼は教会の頭(かしら)の役割を引き受け、腕、足、耳、目、声の仕事を気まぐれな弟子たちに、そしてあなたと私に委ねました。

 4 つの福音書を注意深く読むと、この新しい取り決めがイエスがずっと考えていたものであることがわかります。彼は地上での時間が短いことを知っており、死と復活をも超える使命を宣言しました。「わたしはわたしの教会を建てます」と彼は宣言しました。「陰府の門もそれに打ち勝つことはできません」 (マタイ 16:18 KJV)。

 多くのメンバーを持つ大きな体の、目に見えない頭として活動するというイエスの決断は、私たちの苦しみに対する見方に影響を与えます。それは、イエスが私たちが互いに助け合って対処することをしばしば頼りにしていることを意味します。 「キリストの体」という表現は、私たちが求められていることをよく表しています。それは、特に困っている人々にとって、キリストがどのような方であるかを肉において示すことです。

 使徒パウロは、次のような言葉を書いたとき、そのような過程を念頭に置いていたに違いありません。「神は、あらゆる苦難の中で私たちを慰めて下さるので、私たちも、神から受けた慰めによって、あらゆる苦難の中にいる人々を慰めることができるのです。キリストの苦しみが私たちのいのちにあふれているように、キリストによって私たちの慰めもあふれ出るのです」(コリント人への手紙二 1:4 – 5)。そしてパウロは宣教活動全体を通して、この原則を実践し、飢餓の被害者のために募金を集め、支援者を派遣して困っている地域に行き、信者の贈り物を神ご自身からの贈り物として認めました。

 

 

 

 How can we sense God’s love now that Jesus has ascended to the Father? One New Testament answer centers around “the body of Christ,” a mysterious phrase used more than thirty times. Paul, especially, settled on that phrase as a summary image of the church. When Jesus left, he turned over his mission to flawed and bumbling men and women. He assumed the role of head of the church, leaving the tasks of arms, legs, ears, eyes, and voice to the erratic disciples—and to you and me.

    A careful reading of the four gospels shows that this new arrangement was what Jesus had in mind all along. He knew his time on earth was short, and he proclaimed a mission that went beyond even his death and resurrection. “I will build my church,” he declared, “and the gates of hell will not prevail against it” (Matthew 16:18 KJV).

    Jesus’ decision to operate as the invisible head of a large body with many members affects our view of suffering. It means that he often relies on us to help one another cope. The phrase “the body of Christ,” expresses well what we are called to do: to represent in flesh what Christ is like, especially to those in need.

    The apostle Paul must have had something like that process in mind when he wrote these words: “[God] comforts us in all our troubles, so that we can comfort those in any trouble with the comfort we ourselves have received from God. For just as the sufferings of Christ flow over into our lives, so also through Christ our comfort overflows” (2 Corinthians 1:4 – 5). And all through his ministry Paul put that principle into practice, taking up collections for famine victims, dispatching assistants to go to troubled areas, acknowledging believers’ gifts as gifts from God himself.

 

(Grace Notes, Philip Yancey より抜粋 翻訳:Google翻訳➕Balten Seijin)