Balten Seijin の今日のひとこと

いくつかの霊想書の中からその日のお気に入りを載せます

受肉した神、外からの突入者、最も低い扉からの入場者

歴史の中の彼の誕生

「…生まれる子は聖なる者、神の子と呼ばれます。」(ルカ1:35)。イエス・キリストはこの世からではなく、この世生まれました。彼は歴史の中から出現したのではありません。彼は外部から歴史に突入したのです。イエス・キリストは人類が誇ることができる最高の人間ではなく、人類が何の説明もできない存在です。彼は人間が神になったのではなく、受肉した神、つまり神が人間の外から人間の肉体を取ったのです。彼の人生は、最も低い扉から入った最も崇高で神聖なものでした。私たちの主の誕生は降臨、つまり人間の姿をとった神の出現でした。

私の中の彼の誕生

「私の子どもたちよ。あなたがたのうちにキリストが形造られるまで、私は再びあなたがたのために産みの苦しみをしています。」(ガラテヤ4:19)。私たちの主が人類の歴史の外から来られたのと同じように、私の中にも外から来てくださらなければなりません。私は自分の人生を神の御子のための「ベツレヘム」にしたでしょうか?肉体の誕生とはまったく異なる誕生によって上から新しく生まれなければ、私は神の国の領域に入ることができません。 「あなたは新しく生まれ変わらなければなりません」(ヨハネ3:7)。これは命令ではなく、神の権威に基づく事実です。新生の証拠は、私が自分自身を完全に神に明け渡し、私の中に「キリストが形づくられる」ということです。そして、私の中に「キリストが形成される」と、すぐに彼の性質が私を通して働き始めます。

神は肉において明らかです

これは、イエス・キリストによる人間の贖いを通して、あなたと私にとって奥深くまで可能になったことです。

 

His Birth in History.

“. . . that Holy One who is to be born will be called the Son of God” (Luke 1:35). Jesus Christ was born into this world, not from it. He did not emerge out of history; He came into history from the outside. Jesus Christ is not the best human being the human race can boast of—He is a Being for whom the human race can take no credit at all. He is not man becoming God, but God Incarnate—God coming into human flesh from outside it. His life is the highest and the holiest entering through the most humble of doors. Our Lord’s birth was an advent—the appearance of God in human form.

His Birth in Me.

“My little children, for whom I labor in birth again until Christ is formed in you” (Galatians 4:19). Just as our Lord came into human history from outside it, He must also come into me from outside. Have I allowed my personal human life to become a “Bethlehem” for the Son of God? I cannot enter the realm of the kingdom of God unless I am born again from above by a birth totally unlike physical birth. “You must be born again” (John 3:7). This is not a command, but a fact based on the authority of God. The evidence of the new birth is that I yield myself so completely to God that “Christ is formed” in me. And once “Christ is formed” in me, His nature immediately begins to work through me. God Evident in the Flesh.

This is what is made so profoundly possible for you and for me through the redemption of man by Jesus Christ.

 

(My Utmost For His Highest, Oswald Chambers)翻訳:Google翻訳+Baltan Seijin