Balten Seijin の今日のひとこと

いくつかの霊想書の中からその日のお気に入りを載せます

自分の何かに基づく信仰は非聖書的で、迷惑

 私たちが最も必要としているのは、何かをを行うことではなく、信じることです。キリストの贖いは経験ではなく、神がキリストを通して行ってくださった偉大な神の業であり、私はそれに基づいて信仰を築かなければなりません。もし私が自分の経験に基づいて信仰を構築するなら、私は最も非聖書的な人生、つまり自分の聖さだけに目を向けた孤立した人生を生み出すことになります。主の贖いに基づかない人間の聖さに気をつけてください。それは孤独な人生以外には何の価値もありません。それは神にとっては役に立たず、人間にとっては迷惑なのです。あなたが持っているあらゆる種類の経験を私たちの主ご自身によって測ってください。私たちは、キリストの十字架による贖いの基礎を意図的に築かなければ、神に喜ばれることは何もできません。

 

 The greatest need we have is not to do things, but to believe things. The redemption of Christ is not an experience, it is the great act of God which He has performed through Christ, and I have to build my faith on it. If I construct my faith on my own experience, I produce the most unscriptural kind of life—an isolated life, with my eyes focused solely on my own holiness. Beware of that human holiness that is not based on the atonement of the Lord. It has no value for anything except a life of isolation—it is useless to God and a nuisance to man. Measure every kind of experience you have by our Lord Himself. We cannot do anything pleasing to God unless we deliberately build on the foundation of the atonement by the Cross of Christ.

 

(Through The Year With John Stott)翻訳:Google翻訳+Baltan Seijin