Balten Seijin の今日のひとこと

いくつかの霊想書の中からその日のお気に入りを載せます

2つの秘訣

 新約聖書では御霊の実は“キリストに似る”ことです。(イザヤ書 5 章を参照。ガラテヤ 5:22–23。コロサイ 1:10。)では、実り豊かな秘訣は何でしょうか?

 まずはブドウの木の剪定です。神は不屈の庭師です。神は、より多くの実を結ぶように、実のなる枝をすべて剪定します。この剪定は確かに苦しみの絵です。そして剪定は思い切った作業です。小枝や低木は、通常は秋にすぐに刈り込まれます。初心者にとって、それは非常に残酷に見えます。裸で、ギザギザで、傷があり、切断された切り株だけが残ることもありますが、春と夏が戻ると、たくさんの実がなります。痛みを伴う剪定ばさみは間違いのない手によって使われたようです。何らかの形の苦しみは、実際、私たちを清くするためには不可欠です。

 実り豊かさの第二の秘密は、ブドウの枝が「幹と繋がり続けること」です。本質的にクリスチャンであるということは、「キリストのうちに」いて、キリストと有機的に結合しているということです。したがって、キリストにとどまることは、すでに存在する関係を維持し、発展させることです。さらに、私たちはキリストの中に住み、キリストも私たちの内に住んでいるのですから、それは相互的な関係です。キリストが私たちの内にとどまってくださるためには、私たちはキリストにそうしてもらい、キリストがますます私たちの主であり、私たちの命の与え者であることができるようにしなければなりません。

 しかし、私たちがキリストのうちにとどまるために、J・C・ライル司教は次のように言いました。

 「私のうちにとどまりなさい。私にしがみついて。しっかりと私にくっついてください。私と親密で親密な交わりの人生を生きてください。どんどん私に近づいてください。すべての重荷を私に押し付けてください。あなたの全体重を私の上に置いてください。一瞬たりとも私から手を離さないでください。」(ここでの“私”はイエス・キリストのこと 訳者注)

 

.....in the New Testament the fruit of the Spirit is Christlikeness. See Isaiah 5; Galatians 5:22–23; and Colossians 1:10. What, then, are the secrets of fruitfulness?

The first is the pruning of the vine. God is an indefatigable gardener. He prunes every fruit-bearing branch so that it may bear more fruit. This pruning is surely a picture of suffering. And pruning is a drastic process. The bush or shrub is cut right back, usually in the autumn. To the uninitiated it looks extremely cruel. Sometimes only a stump is left – naked, jagged, scarred, and mutilated – but when the spring and summer return, there is much fruit. The painful pruning knife has evidently been in safe hands. Some form of suffering is virtually indispensable to holiness.

The second secret of fruitfulness is the “abiding” of the branches in the vine. In essence to be a Christian is to be “in Christ,” organically united to Christ. So to abide in Christ is to maintain and develop an already existing relationship. Moreover, it is a reciprocal relationship, since we abide in Christ and Christ in us. For Christ to abide in us we must let him do so, allowing him to be increasingly what he is, our Lord and our Life Giver.
 But for us to abide in Christ, Bishop J. C. Ryle put it like this:

  Abide in me. Cling to me. Stick fast to me. Live the life of close and intimate communion with me. Get nearer and nearer to me. Roll every burden on me. Cast your whole weight on me. Never let go your hold on me for a moment.

 

(Through the year with John Scott)翻訳:Google翻訳+Balkan Seijun