Balten Seijin の今日のひとこと

いくつかの霊想書の中からその日のお気に入りを載せます

主は災いさえも

 わたしは知ります、あなたはすべての事をなすことができ、またいかなるおぼしめしでも、あなたにできないことはないことを。(ヨブ四二・2)  

 もし神が統治しておられることを本気で信じるならあなたの人生は全く変わります。救世軍の司令官サムエル・ブレングルほど私の人生に深い影響を与えた人物はいません。十代のとき、『心はホーリネスを語る』『ホーリネスの道』『聖霊が来られるとき』といった彼が著した小冊子を読んで深い感銘を受けました。  最初に読んでから何年も後になって、その小冊子に隠された興味深い歴史的な背景を知りました。ブレングルは救世軍に入るように神に導かれ、ホーリネスのメッセージを携えた救世軍の偉大な説教者となりました。ある夜、集会の最中に酔っ払いが再三にわたって彼を妨害します。ついにブレングルはその男を会場の外に出しました。集会が終わり、ブレングルが最後に一人残って電気を消し、通りに出て行くと、酔っ払いが待ち伏せしていました。彼の側頭部を敷石で殴り、反対側を建物にたたきつけました。ブレングルはこの後長い間入院し、生死の境をさ迷います。やがて回復し始めましたが、以前のように奉仕できるまでにはさらに時間がかかりそうでした。そこで救世軍機関誌の編集長は、病院で回復を待つ間に何か信仰の小冊子を書くように依頼しました。彼の小冊子は多くのクリスチャン指導者たちのたましいを養いましたが、なんとこの事件の陰にあって結ばれた実なのです。  神はどんなときも私たちのいのちと働きを用いることがおできになります。悪魔は私たちをつぶそうとしてさまざまな試練を送りますが、ブレングルのように病院のベッドの上であっても、パウロのように牢獄であっても、神はすべてを支配されます。神はご自身の目的を成就するためにあなたが置かれている状況を用いることがおできになります。神は災いからも美しい実を生み出すことがおできになる唯一のお方です。

 

Redemptive disaster 

 I know that You can do everything, And that no purpose of Yours can be withheld from You. Job 42:2 NKJV
It will make a world of difference in your life if you truly believe that God reigns. No man has influenced my life more profoundly than Samuel Logan Brengle, a commissioner for the Salvation Army. In my teen years I found some little books he wrote, and they influenced me profoundly: Heart Talks on Holiness, The Way of Holiness, and When the Holy Ghost Is Come. These little books have a very interesting history that I only came to know years after I had first read them. Brengle was a brilliant young preacher whom God led into the Salvation Army. He became the Salvation Army’s great spokesman for the message of personal holiness. One night a drunken man continually interrupted a service Brengle was leading. Finally, Brengle put the man outside the service. After the meeting was over, Brengle was the last one to leave, so he turned the lights off and stepped into the street. The drunken man was waiting for him. He struck one side of Brengle’s head with a paving stone, and smashed the other side against the building. Samuel Brengle was in the hospital for an extended period, hovering between life and death. When he finally began to recover, it was a long time before he could resume his former activities, so the editor of the Salvation Army’s magazine asked him to write some articles while he was recuperating in the hospital. Those little books, which have profoundly shaped many Christian leaders, were the fruit of that accident. We must believe that God is running our lives. The devil can create minor complications, but God is in control whether you are in a hospital bed like Brengle, in a prison like Paul, or anywhere else. God can and will use your circumstances to accomplish his purposes. He is the only one who can produce fruit out of an apparent disaster.

(エマオの道で デニス・キンロー / This day with the Master, Denins Kinlaw)