Balten Seijin の今日のひとこと

いくつかの霊想書の中からその日のお気に入りを載せます

間違った期待

   イエスを拒んだ人々が期待していたのは、自己犠牲の愛よりもしるしや奇蹟です。謙遜さではなくショーを見たかったのです。ホーリネスではなく目に見えるパフォーマンスを求めたのです。ローマ軍と戦って彼らを打ち負かしてほしかったのです。しかしイエスは全く別の戦いをするために来られました。エスを拒んだ人々は自分自身ではなく環境を変えてほしかったのです。しかしイエスは彼らの心を変えるために来られました。そうすればその他の人々の環境にも変革をもたらすことができるからです。しかし彼らは物事を逆に捉えていました。  神は私の願いをかなえてくださるのだろうか。私の思い描いている理想的な方法で動いてくださるだろうか。もしそうでなければ神を期待はずれと考えるか、それとも自分の願い、自分の方法が間違っていると考えるのか――私たちはどちらでしょうか。多くの人が神に自分の周りの状況や他人の性格を変えてほしいと願いますが、自分の性格や他人の状況を変えてほしいとは願いません。しかし神が他人の状況を変えることができる唯一の方法は私たちを変えることです。それには今までにない道が求められたのです。イエスにとっては十字架の道――主に従う私たちにとっても同じです。

 

Those who rejected Jesus hungered for more signs and wonders rather than for a life of self-sacrificing love. They wanted a show, not humility; a carnal display, not holiness. They wanted him to outdo the Romans at the Roman game, but Jesus had come to play another game. They wanted him to change their circumstances, not to change them. Jesus had come to change them so he could change the circumstances of other people. They had things backwards. Does God perform acceptably for you? Does he act the way you think he ought to act? If he doesn’t, do you think it is because he is out of line, or because your perspective is askew? Most of us want him to change our circumstances and other people’s character, not our character and others’ circumstances. But the only way he can change other people’s circumstances through us is to change us. And that is a different process. It meant a Cross for Jesus, and if we want to follow him, it will mean one for us as well.

(エマオの道で デニス・キンロー / This day with the Master, Denins Kinlaw)