Balten Seijin の今日のひとこと

いくつかの霊想書の中からその日のお気に入りを載せます

他人を裁く人は……

The reason we see hypocrisy, deceit, and a lack of genuineness in others is that they are all in our own hearts. The greatest characteristic of a saint is humility, as evidenced by being able to say honestly and humbly, “Yes, all those, as well as other evils, would have been exhibited in me if it were not for the grace of God. Therefore, I have no right to judge.” Jesus said, “Judge not, that you be not judged” (Matthew 7:1). He went on to say, in effect, “If you do judge, you will be judged in exactly the same way.” Who of us would dare to stand before God and say, “My God, judge me as I have judged others”? We have judged others as sinners—if God should judge us in the same way, we would be condemned to hell. Yet God judges us on the basis of the miraculous atonement by the Cross of Christ.

 私たちが他人の中に偽善、欺き、誠実さの欠如を見いだす理由は、それらがすべて私たち自身の心の中にあるからです。聖徒の最大の特徴は謙遜さです。正直に謙虚に「そうです、神の恵みがなければ、それらすべてと他の悪が私の内に見出されるでしょう。従って、私には他人を裁く権利がありません。」と言えることです。イエスは、「裁いてならない。あなたがたが裁かれないために」と言われました(マタイ7:1)。彼は続けて、詰まるところ、「あなたが他人を裁くと、あなたはそれとまったく同じように裁かれるでしょう」と言いました。いったい私たちの誰が神の前に立って、「わが神よ、私が他の人を裁いたように私を裁いてください」と言うでしょうか? 私たちは他の人を罪人として裁きました — 神が私たちを同じように裁かれるのなら、私たちは地獄に定められるでしょう。しかし、神の裁きは、キリストの十字架による奇すしい贖いに基づいてなされるのです。

(My Utmost for His Highest, Oswald Chambers)翻訳: Bing翻訳+ Baltan Seijin