Balten Seijin の今日のひとこと

いくつかの霊想書の中からその日のお気に入りを載せます

弱さをさらけ出す強力なリーダー

 私はかつて、男性が「自分の感情と向き合い」、男らしさに対する制限的な固定観念を打ち破るのを助けることを目的としたメンズ・ムーブメントのリトリート(修養会)に参加したことがあります。他の男性たちが自分を表現し、真の親密さを体験するのに苦労している話を聞くうちに、19世紀を経た今でもほとんどの男性が理解できていない男性性の充実した理想をイエスが実践されたことに気づきました。エスは、少なくとも三回、弟子たちの前で泣きました。イエスは恐怖を隠さず、助けを求めることを躊躇しませんでした。「わたしは悲しみのあまり死ぬほどです。」「ここにいて、私と一緒に見守っていてください。」とゲッセマネで彼らに語りました。今日、自分自身の弱さをこれ程までにさらけ出す強力なリーダーがどれだけいるでしょうか?

 

 I once attended a men’s movement retreat designed to help men “get in touch with their emotions” and break out of restrictive stereotypes of masculinity. As I listened to other men tell of their struggles to express themselves and to experience true intimacy, I realized that Jesus lived out an ideal for masculine fulfillment that nineteen centuries later still eludes most men. Three times, at least, he cried in front of his disciples. He did not hide his fears or hesitate to ask for help: “My soul is overwhelmed with sorrow to the point of death,” he told them in Gethsemane; “Stay here and keep watch with me.” How many strong leaders today would make themselves so vulnerable?

 

(Grace Notes, Philip Yancey より抜粋 翻訳:Google翻訳➕Balten Seijin)