Balten Seijin の今日のひとこと

いくつかの霊想書の中からその日のお気に入りを載せます

キリストは信仰のロゼッタ・ストーン

H・リチャード・ニーバーは、優れた例えで、キリストにおける神の啓示をロゼッタ・ストーンに例えました。ロゼッタ・ソーンが発見されるまで、学者たちはエジプトの象形文字の意味を推測することしかできませんでした。忘れられない日、彼らは同じテキストを 3 つの異なる言語で表示する黒っぽい石を発見しました。翻訳を並べて比較することで、彼らは象形文字を習得し、霧の中でしか知らなかった世界をはっきりと見ることができるようになりました。ニーバーは続けて、私たちはイエスによって「信仰を再構築」できるようになったのだと述べています。私たちが神を信頼できるのは、イエスを信頼しているからです。私たちが神を疑う場合、あるいは神が理解できない、知り得ないと感じる場合、最善の治療法は、信仰のロゼッタ・ストーンであるイエスをじっと見つめることです。

Reaching for the Invisible God (135 - 39)

 

In a fine analogy, H. Richard Niebuhr likened the revelation of God in Christ to the Rosetta stone. Before its discovery scholars could only guess at the meaning of Egyptian hieroglyphics. One unforgettable day they uncovered a dark stone that rendered the same text in three different languages. By comparing the translations side by side, they mastered hieroglyphics and could now see clearly into a world they had known only in a fog. Niebuhr goes on to say that Jesus allows us to “reconstruct our faith.” We can trust God because we trust Jesus. If we doubt God, or find him incomprehensible, unknowable, the very best cure is to gaze steadily at Jesus, the Rosetta stone of faith. Reaching for the Invisible God (135 - 39)

 

(Grace Notes, Philip Yancey より抜粋 翻訳:Google翻訳➕Balten Seijin)