Balten Seijin の今日のひとこと

いくつかの霊想書の中からその日のお気に入りを載せます

悔い改めは先行する恵みに気づくこと

 自分の罪を悔いたために赦されたと思うなら、私たちは神の御子の血を足で踏みにじることになります。私たちの罪を赦し、罪を忘れるてくださるという神の約束の深さの唯一の理由は、イエス・キリストの死です。私たちの悔い改めは、キリストが私たちに備えてくださったキリストの十字架による贖いを私たちが個人的に認識した結果にすぎません。

 

We trample the blood of the Son of God underfoot if we think we are forgiven because we are sorry for our sins. The only reason for the forgiveness of our sins by God, and the infinite depth of His promise to forget them, is the death of Jesus Christ. Our repentance is merely the result of our personal realization of the atonement by the Cross of Christ, which He has provided for us.

 

(My Utmost For His Highest, Oswald Chambers)翻訳:Google翻訳+Baltan Seijin から抜粋