Balten Seijin の今日のひとこと

いくつかの霊想書の中からその日のお気に入りを載せます

失う者は得る

「わたしのために命を失う者は、それを見出すだろう」というイエスの最も引用された言葉をこれ以上にうまく説明できる人を私は知りません。成功に執着する文化の観点から見ると、地球上で最も貧しく最も抑圧されている人々の中で職業人生を過ごす整形外科医は、「命を失う」一例です。しかし、ブランド博士は、謙虚さ、感謝の気持ち、そして壮大な冒険心を兼ね備えた、私が知っている誰よりも充実した豊かな人生を送りました。彼の共著者として、彼の人生に光を当てる役割を果たせたことを光栄に思います。信じるには一人の聖徒に会えば十分です。私はイエスの著名で忠実な追随者と知り合うためにゆっくり時間を過ごすという計り知れない特権に恵まれました。そのことの故にポール・ブランドに感謝します。

 

I know no one who better illustrates Jesus’ most-quoted statement, that “whoever loses his life for my sake will find it.” From the perspective of a success-obsessed culture, an orthopedic surgeon spending his professional life among some of the poorest and most oppressed people on the planet is an example of “losing his life.” Yet Dr. Brand lived as full and rich a life as anyone I know, combining humility, gratitude, and a grand sense of adventure. I feel privileged to have had some role, as his coauthor, in shining a light on his life. You need only meet one saint to believe, and I had the inestimable privilege of spending leisurely hours getting to know a distinguished and faithful follower of Jesus. For that, Paul Brand, I thank you.

 

(Grace Notes, Philip Yancey より抜粋 翻訳:Google翻訳➕Balten Seijin)