Balten Seijin の今日のひとこと

いくつかの霊想書の中からその日のお気に入りを載せます

文化戦争の負け方

 私はかつて、民主党リベラル派が大勢いてユダヤ人も少数含まれる大規模な集会で「文化戦争」というテーマを取り上げたことがあります。私は、ウェルズリー大学の学長だけでなく、ディズニー・チャンネルやワーナー・ブラザーズの社長も含まれるパネリストの一人にで、福音派クリスチャン代表として選ばれました。

・・・

 (パネリストとして話す事前準備のリサーチの中で、私は)キリスト教徒が文化戦争に負けたときに何が起こるのかにも衝撃を受けました。たとえば、1960 年代から 1970 年代にかけての迫害の波の中で、中国人信者は罰金、投獄、拷問を受けました。しかし、この政府の弾圧にもかかわらず、教会史上最大とも言える霊的リバイバルが起こりました。目に見える王国が彼らを迫害するにもかかわらず、5,000万人もの信者が目に見えない王国に忠誠を捧げました。

 私の番が来たとき、私は、私が師事している1世紀に生きた、あるパレスチナユダヤ人男性も文化戦争に巻き込まれていたと言いました。彼は厳格な宗教組織と異教の帝国に立ち向かいました。しばしば対立する二つの勢力は、彼を排除するために共謀した。彼の反応は?戦うためではなく、敵のために命を捧げ、その贈り物を愛の証として示すことだ。彼が死ぬ前に言った最後の言葉の中には、「父よ、彼らをお赦しください。彼らは自分たちが何をしているのか分かっていないのです」というものがありました。パネルディスカッションの後、読者なら誰もが名前を知っているテレビの有名人が私のところにやって来て、言いました。 「どうしてもあなたに申しあげないわけにはいきません。あなたの言ったことは私の心に突き刺さりました。私はキリスト教右派全般が嫌いで、あなたもその一人だと思っていたので、あなたを嫌いになるものとばかり思っていました。私はユダヤ人ですので、イエスに従いません。しかし、イエスが敵を赦されたことについてあなたが話したとき、私は自分がその精神からいかにかけ離れているかを知りました。イエスの霊から学ぶべきことがたくさんあります。」と。

 

I once addressed the topic “Culture Wars” before a large gathering that was tilted toward the liberal Democratic persuasion and included a strong minority of Jews. I had been selected as the token evangelical Christian on a panel that included the presidents of the Disney Channel and Warner Brothers, as well as the president of Wellesley College.

・・・

I was also struck by what happens when Christians lose the culture wars. In waves of persecution during the 1960s and 1970s, for instance, Chinese believers were fined, imprisoned, and tortured. Yet despite this government oppression, a spiritual revival broke out that could well be the largest in the history of the church. As many as fifty million believers gave their allegiance to an invisible kingdom even as the visible kingdom made them suffer for it. When my turn came to speak, I said that the man I follow, a Palestinian Jew from the first century, had also been involved in a culture war. He went up against a rigid religious establishment and a pagan empire. The two powers, often at odds, conspired together to eliminate him. His response? Not to fight, but to give his life for these his enemies, and to point to that gift as proof of his love. Among the last words he said before death were, “Father, forgive them, for they know not what they do.” After the panel, a television celebrity came up to me whose name every reader would recognize. “I’ve got to tell you, what you said stabbed me right in the heart,” he said. “I was prepared to dislike you because I dislike all right-wing Christians and I assumed you were one. I don’t follow Jesus—I’m a Jew. But when you told about Jesus forgiving his enemies, I realized how far from that spirit I am. I have much to learn from the spirit of Jesus.”

 

(Grace Notes, Philip Yancey より抜粋 翻訳:Google翻訳➕Balten Seijin)