Balten Seijin の今日のひとこと

いくつかの霊想書の中からその日のお気に入りを載せます

弱さを通して表される力

 私たちはこの宝を土の器の中に入れています。それは、この測り知れない力が神のものであって、私たちから出たものではないことが明らかになるてめです。(コリント人への手紙第二 4:7)

 コリント人への手紙の最も重要なテーマの 1 つは、弱さを通しての力です。この 2 つの文字には、8 つの異なる表現があります。

 もちろん、権力への欲望は、アダムとイブが不従順と引き換えに権力を提供されて以来、人間の物語の特徴となっています。今日でも、お金、名声、影響力の追求は、隠れた権力の原動力となっています。私たちは政治や公共生活、大企業や産業界、専門職やメディア、さらには教会やパラチャーチ組織でもそれを目にします。力はアルコールよりも酩酊感があり、薬物よりも依存性が高い。 「権力は腐敗する。絶対的権力は絶対に腐敗する。」という警句を詠んだのは、19 世紀のイギリスの政治家、アクトン卿です。彼はローマ・カトリック教徒で、1870年に教皇の無謬性を認める第一バチカン公会議の決定に強く反対しました。彼はそれを教会を腐敗させる力と見なしました。

 聖書には権力の行使と乱用についての明確な警告が含まれており、パウロは弱さによる力、人間の弱さによる神の力というテーマを主張しました。コリント人への手紙第一の最初の 2 章で、彼は同じ原則の 3 つの顕著な例を挙げています。

 第一に、十字架の弱さは神の救いの力だからです(1コリント1:17-25)。第二に、コリントの信者には弱さを通して力が見られます。なぜなら、神は強い者を辱めるために弱い人々を選ばれたからです(1コリント1:26-31)。第三に、伝道者パウロには、弱さを通しての力が示されています。なぜなら、彼は「弱く、恐れおののいて」コリントに来たのですが、同時に「御霊と御力の現れによ」ってコリントに来たからです(1コリント2:1-5)。

 このように、福音、信者、説教者(または福音宣教者、福音宣教者、伝道者)はすべて、神の力は人間の弱さの中で最もよく働くという同じ原理を示しました。なぜなら、神は、弱い人々(社会的に軽蔑されている人々)に弱いメッセージ(十字架)を伝えるために、弱い道具(パウロ)を選ばれたからです。しかし、この三重の弱さを通して、神の力は発揮され、そして今でも発揮されています。


 BUT WE HAVE THIS TREASURE IN JARS OF CLAY TO SHOW THAT THIS ALL-SURPASSING POWER IS FROM GOD AND NOT FROM US. 2 Corinthians 4:7

 One of the overriding themes of the Corinthian correspondence is power through weakness; there are eight distinct expressions of it in the two letters.

    Of course, the lust for power has been a characteristic of the human story ever since Adam and Eve were offered power in exchange for disobedience. Still today the pursuit of money, fame, and influence is a concealed drive for power. We see it in politics and in public life, in big business and industry, in the professions and the media, and even in the church and in parachurch organizations. Power! It is more intoxicating than alcohol, more addictive than drugs. It was Lord Acton, the nineteenth-century British politician, who composed the epigram, “Power tends to corrupt; absolute power corrupts absolutely.” He was a Roman Catholic who in 1870 strongly opposed the decision of the First Vatican Council to attribute infallibility to the pope. He saw it as power corrupting the church.

    The Bible contains clear warnings about the use and abuse of power, and Paul insisted on his theme of power through weakness, divine power through human weakness. In the first two chapters of 1 Corinthians, he gives three striking examples of the same principle.

    We see it first in the gospel itself, for the weakness of the cross is the saving power of God (1 Cor. 1:17–25). Secondly, we see power through weakness in the Corinthian converts, for God had chosen weak people to shame the strong (1 Cor. 1:26–31). Thirdly, power through weakness is exhibited in Paul the evangelist, since he had come to Corinth “in weakness with great fear and trembling” but also “with a demonstration of the Spirit’s power” (1 Cor. 2:1–5).

    Thus the gospel, the converts, and the preacher (or the evangel, the evangelized, and the evangelist) all exhibited the same principle that God’s power operates best in human weakness. For God chose a weak instrument (Paul) to bring a weak message (the cross) to weak people (the socially despised). But through this triple weakness the power of God was – and still is – displayed.

 

(Through The Year With John Stott)翻訳:Google翻訳+Baltan Seijin