Balten Seijin の今日のひとこと

いくつかの霊想書の中からその日のお気に入りを載せます

私の“思い”は重くない

 私たちは神の目的に意識的に同意しているわけではありません。まったく意識せずに神の目的に取り込まれています。神の目標が何であるかは私たちには分かりません。続けていくと、神の目的はますます曖昧になっていきます。神の目的は的を外したように見えます。私たちがあまりにも近視眼なので神が目指している目標を見ることができないからです。クリスチャン生活の初めの頃は、私たちは神の目的が何であるかについて自分自身の考えを持っています。私たちは、「私があそこに行くことが御心だ」、「神はこの特別な仕事をするように私を召している」と言います。私たちは自分が正しいと思うことを行いますが、それでも神の切実な目的が私たちに課せられています。神の切実な目的と比べれば、私たちが行う働きは何の意味もありません。それは神の働きと計画を取り囲む足場にすぎません。 「彼は12弟子をそばに呼んで」 (ルカ 18:31)。神はいつも私たちをそばに置かれます。私たちは神の切実な目的について知るべきことをすべてまだ理解していないのです。

 

 We are not taken into a conscious agreement with God’s purpose—we are taken into God’s purpose with no awareness of it at all. We have no idea what God’s goal may be; as we continue, His purpose becomes even more and more vague. God’s aim appears to have missed the mark, because we are too nearsighted to see the target at which He is aiming. At the beginning of the Christian life, we have our own ideas as to what God’s purpose is. We say, “God means for me to go over there,” and, “God has called me to do this special work.” We do what we think is right, and yet the compelling purpose of God remains upon us. The work we do is of no account when compared with the compelling purpose of God. It is simply the scaffolding surrounding His work and His plan. “He took the twelve aside . . .” (Luke 18:31). God takes us aside all the time. We have not yet understood all there is to know of the compelling purpose of God.

 

(My Utmost For His Highest, Oswald Chambers)から抜粋 翻訳:Google翻訳+Baltan Seijin