Balten Seijin の今日のひとこと

いくつかの霊想書の中からその日のお気に入りを載せます

ビジョンが現実になる

「熱した砂地は湖となり」イザヤ書 35:7

  私たちは、それが実際に現実になる前に、常に何かについてのビジョンを持っています。ビジョンが現実でもまだそれが実現に至らない時、サタンが誘惑を持って近づいて来ます。すると私たちは、「こんなこと、続けようとしても意味がない」と言ってしまいがちです。そのビジョンが私たちにとって現実になるどころか、私たちは屈辱の谷に入ってしまうのです。

   人生は使われていない鉱石のようなものではなく / 暗闇の中からから掘り出された鉄だ
   破滅の衝撃に打ちのめされ/ 形を整えて使われる

神は私たちにビジョンを与え、それから私たちを谷に連れて行き、私たちをそのビジョンの形に叩きつけます。多くのものが、諦め、弱り果てるのは、まさにこの谷にいる時です。私たちに忍耐さえあれば、神が与えたビジョンはすべて現実になります。神が持っている膨大な時間を考えてみてください。神は決して急いでいません。しかし、私たちはいつも必死で急いでいます。ビジョンの栄光の光に照らされて、私たちは物事を行うためにすぐに出かけますが、ビジョンはまだ私たちの中で現実ではありません。神は私たちを谷に連れて行き、火や洪水の中に入れて、私たちを打ち叩き、ビジョンの現実性について神が私たちを信頼できるところのにまで持っていく必要があります。神が私たちにビジョンを与えて以来、神は働き続けています。神は私たちを、神が私たちに与えてくださった目標の形に導いておられますが、私たちは何度も何度も彫刻家の手から逃がれて、自らの目標の形に自分自身を打ち叩きます。神が与えるビジョンは、到達不可能な天空の城ではなく、神があなたにそこに至らせたいと望んでいるものです。陶芸家の手の中に落ち込んで、陶芸家が望むままに練らねなさい。そうすれば、神が神であり、あなたがあなたであるのと同じ確さで、あなたは神のビジョンにそっくりになるでしょう。その途中で勇気を失ってはいけません。しかし、神からのビジョンを見るや、私たちはより低いレベルでの満足を目指してしまうかもしれませんが、神は決してそれをお許しになりません。

 

Visions Becoming Reality

“The parched ground shall become a pool.” Isaiah 35:7

  We always have a vision of something before it actually becomes real to us. When we realize that the vision is real, but is not yet real in us, Satan comes to us with his temptations, and we are inclined to say that there is no point in even trying to continue. Instead of the vision becoming real to us, we have entered into a valley of humiliation.

       Life is not as idle ore, / But iron dug from central gloom,
  And battered by the shocks of doom / To shape and use.

  God gives us a vision, and then He takes us down to the valley to batter us into the shape of that vision. It is in the valley that so many of us give up and faint. Every God-given vision will become real if we will only have patience. Just think of the enormous amount of free time God has! He is never in a hurry. Yet we are always in such a frantic hurry. While still in the light of the glory of the vision, we go right out to do things, but the vision is not yet real in us. God has to take us into the valley and put us through fires and floods to batter us into shape, until we get to the point where He can trust us with the reality of the vision. Ever since God gave us the vision, He has been at work. He is getting us into the shape of the goal He has for us, and yet over and over again we try to escape from the Sculptor’s hand in an effort to batter ourselves into the shape of our own goal. The vision that God gives is not some unattainable castle in the sky, but a vision of what God wants you to be down here. Allow the Potter to put you on His wheel and whirl you around as He desires. Then as surely as God is God, and you are you, you will turn out as an exact likeness of the vision. But don’t lose heart in the process. If you have ever had a vision from God, you may try as you will to be satisfied on a lower level, but God will never allow it.

 

(My Utmost For His Highest, Oswald Chambers)翻訳:Google翻訳+Baltan Seijin