Balten Seijin の今日のひとこと

いくつかの霊想書の中からその日のお気に入りを載せます

導きは振り返った時わかるもの

 私は神導きというものを常に未来思考なものだと考えていました。しかし、私自身の経験では、方向が逆転していることに気づきました。私にとって、導きとは、過去を振り返って初めて明確になります。そして、現在の焦点は神との関係でなければなりません。私は従順と信頼を持って対応しているだろうか?と。

 

I had always thought of guidance as forward-looking. Yet in my own experience I have found the direction to be reversed. For me, guidance only becomes clear as I look backward. As for the present, my focus must be my relationship to God. Am I responding with obedience and trust?

 

(Grace Notes, Philip Yancey より抜粋 翻訳:Google翻訳➕Balten Seijin)