Balten Seijin の今日のひとこと

いくつかの霊想書の中からその日のお気に入りを載せます

私たちの存在は死と不死との不協和音

  C.S.ルイスは、これらの異常(より一般的に引用される人間の良心のような)は、人間の中に永続的な不和状態を引き起こすと示唆しています。個人は神の似姿に造られた霊ですが、肉の体と融合したものです。下ネタや死への執着は、この中間の状態についてのゴロゴロとした不和感を表現しています。私たちは不協和音を感じるべきです。結局のところ、私たちは死すべき体をまとった死で終わらない存在なのです。私たちが統一性を欠いているのは、はるか昔に私たちの死すべき部分と不滅の部分の間に亀裂が入ったためです。神学者たちは断層を堕罪にまで遡ります。

Lewis suggests that these anomalies (like the more commonly cited human conscience) betray a permanent state of disunity within human beings. An individual person is a spirit made in the image of God but merged with a body of flesh. Dirty jokes and an obsession with death express a rumbling sense of discord about this in-between state. We should feel dissonance; we are, after all, immortal beings in mortal surroundings. We lack unity because long ago a gap fissured open between our mortal and immortal parts; theologians trace the fault line back to the fall.

 

(Grace Notes, Philip Yancey より抜粋 翻訳:Google翻訳➕Balten Seijin)