Balten Seijin の今日のひとこと

いくつかの霊想書の中からその日のお気に入りを載せます

自分は太陽ではなく月

 以前は、私の人生の主な動機は、私を見る人が皆感銘を受けるように、明るい色と深い洞察で自分を描き出すことでした。しかし今では、私の役割は鏡となり、私を通して神の姿を明るく映し出すことであることがわかりました。あるいは、ステンドグラスの比喩の方が適切かもしれません。神ご自身が私の人格とからだを通して輝きいでてくださるのです。

 

Previously, my main motivation in life was to do a painting of myself, filled with bright colors and profound insights, so that all who looked upon it would be impressed. Now, however, I find that my role is to be a mirror, to brightly reflect the image of God through me. Or perhaps the metaphor of stained glass would serve better, for, after all, God will illumine through my personality and body.

 

(Grace Notes, Philip Yancey より抜粋 翻訳:Google翻訳➕Balten Seijin)