Balten Seijin の今日のひとこと

いくつかの霊想書の中からその日のお気に入りを載せます

恵みは人間を非自然化しない

「私は勇敢に戦い抜き、走るべき道のりを走り終え、信仰を守り通しました。」テモテ第二 4:7

 パウロは今、ルカが使徒の働きの最後で描写した自宅軟禁の比較的自由と快適さをもはや享受していません。この手紙の中で彼は二度鎖に言及しており、一度は自分自身を「犯罪者のように鎖につながれている」(2:9)と表現しています。したがって、私たちは彼が、天井に光と空気を入れるための穴しかない、暗くてじめじめした地下牢(伝統によれば、ローマのマメルティム刑務所)で苦しんでいると想像することになります。この恐ろしい投獄から逃れるのは、死によって以外にはありませんでした。彼の心眼ではすでに死刑執行人の剣の輝く鋼が見えていました。伝統によれば、彼は(ローマ市民と同じように)ローマから郊外のオスティア街道約3マイル離れた所で斬首されたといいます。

 テモテ第二 4 章には、おそらくパウロが書いた最後の言葉が含まれており、重要な教訓を教えています。それは、イエス・キリストがどれほど私たちを深く変えてくださったとしても、私たちは依然として人間の必要を持った人間であることを示しています。ハンドリー・ムール司​​教(1841–1920)は次のように書いています。「私たちは恵みによって一瞬たりとも非自然化されることはありません。パウロの姿にそのことが現れています。

 まず、彼は孤独でした。彼はテモテにこう書きました。「何とかして早く私のところに来てください。」(4:9 RSV)。キリストの再臨に愛と希望を置いた同じ使徒(8節)にもかかわらず、テモテの到来も待ち望んでいたのです。 「あなたに会いたくて昼も夜も待ち遠しいです」と彼は書きました(1:4 RSV)。スピリチュアル過ぎるクリスチャンは、キリストと交わっていれば十分なので、決して孤独を感じないし、地上の友人も必要ないと主張するかもしれません。しかしパウロは彼らに同意しないでしょう。

 第二に、冬が近づくにつれて暖かい服装も必要になったので、パウロはテモテに、来るときに上着を持ってくるように勧めました(4:13)。そしてパウロの三番目に必要なものは「本、そして何よりも羊皮紙」でした(13節RSV)。これらはパウロの意識的なニーズでした。私たちもこれらのものを必要としています。私たちの心が孤独なとき、私たちは友達を必要とします。体が冷えると衣服が必要になります。心が退屈しているとき、私たちは本が必要です。これを認めることは非霊的なことではありません。それは人間です。

 

 

I HAVE FOUGHT THE GOOD FIGHT, I HAVE FINISHED THE RACE, I HAVE KEPT THE FAITH. 2 Timothy 4:7

    Paul is now no longer enjoying the comparative freedom and comfort of house arrest, in which Luke left him at the end of Acts. Twice in this letter he refers to his chains, and once he describes himself as “chained like a criminal” (2:9). So we are to imagine him languishing in some dark, dank, underground dungeon (according to tradition the Mamertime Prison in Rome) with only a hole in the ceiling for light and air. From this dreadful incarceration there was to be no escape except through death. Already with his mind’s eye he could see the gleaming steel of the executioner’s sword, for tradition says he was beheaded (as Roman citizens were) some three miles outside Rome on the Ostian Way.

    Second Timothy 4, which perhaps contains the last words Paul wrote, teaches an important lesson. It shows that, however profoundly Jesus Christ has changed us, we remain human beings with human needs. As Bishop Handley Moule (1841–1920) wrote, “We are never for one moment denaturalized by grace.” We see this in Paul.

    Firstly, he was lonely. He wrote to Timothy, “Do your best to come to me soon” (4:9 RSV). The same apostle who had set his love and hope on the coming of Christ (v. 8), nevertheless also longed for the coming of Timothy. “I long night and day to see you,” he wrote (1:4 RSV). Super-spiritual Christians may claim that they never feel lonely and have no need of earthly friends, since the companionship of Christ is sufficient. But Paul would not have agreed with them.

    Secondly, as winter approached, warm clothing was also necessary, so Paul urged Timothy to bring his cloak with him when he came (4:13). And Paul’s third necessity was “the books, and above all the parchments” (v. 13 RSV). These were Paul’s conscious needs. They are ours too. When our spirit is lonely, we need friends. When our body is cold, we need clothing. When our mind is bored, we need books. To admit this is not unspiritual; it is human.

 

(Through The Year With John Stott)翻訳:Google翻訳+Baltan Seijin